CAC

هزینه جذب مشتری یا CAC

CAC

CAC که مخفف Cost Acquisition Customer به معنای هزینه جذب مشتری است که یک از معیار های مهم بوده که در شرکت ها مورد استفاده و ارزیابی قرار می گیرد.

CAC منابع مورد نیاز یک شرکت برای جذب مشتری را مشخص می کند.اگر می خواهید در مسیر جذب مشتری قدم بردارید باید با مفهوم سی ای سی آشنایی داشته باشید.

CAC چیست؟

CAC به معنای هزینه ی انجام شده برای جذب مشتری است.کل هزینه های مورد نیاز فروش و بازاریابی و تبلیغات در بازه زمانی مشخص مثلا یک ماه.

منظور از همه ی هزینه فروش و بازاریابی شامل تمام هزینه های برنامه و بازاریابی ، حقوق ، کمیسیون ها ، پاداش ها و سربار است که با جذب مشتریان جدید و تبدیل آنها به مشتری مرتبط است.

هزینه جذب مشتری

CAC درواقع هزینه هایی تبدیل مشتری یا لید یا سرنخ را به مشتری باالقوه اندازه گیری می کند.بسیاری از کسب و کار ها از این نرخ و ارزیابی برای شاخص میزان سود دهی خود استفاده می کنند.

هرمقدار نرخ CAC کمتر باشد نشان دهنده این است که سرمایه به طور درستی خرج می شود و باید شاهد سودآوری بیشتری باشیم.

فرمول CAC

یک فرمول بسیار ساده است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم تا نرخ سی اس سی را بررسی کنیم، این فرمول به این شکل است:

هزینه جذب مشتری =هزینه فروش + هزینه بازاریابی / تعداد مشتریان جدید.

هزینه تبلیغات

هزینه تبلیغات تمامی هزینه هایی است که به هر نحوی چه در دنیای مجازی و چه هز مکانی دیگر انجام می دهید و تبلیغ می کنید.انواع مختلف تبلیعات را های بسیار مهم و موثری برای جذب مشتری هستند، بسیار مهم است که توجه داشته باشید در کدام یک از کمپین های تبلیغاتی سرمایه گذاری می کنید، مهم است که مخاطبان تبلیغات و کمپین ها با هدف و محصولات شما مطابقت داشته باشند.

cac-2

 

حقوق کارکنان

کارکنانی که کار را به خوبی انجام می دهند و شما به هردلیل می توانید به آن ها اعتماد کنید ارزش سرمایه گذاری دارند هرچند این هزینه ها زیاد باشند.اما باید به استفاده از بسیاری از بات ها و سیستم های اتوماسیون و حتی CRM ها هم نوجه کنید، اگر به دنبال آن هستید که از خداقل نیرو انسانی استفاده کنید تا این هزینه ها را پایین بیاورید امروزه بسیار از نرم افزار ها و بات ها هستند که سیستم اتوماسیون دارند و خیلی از کار ها را با یک برنامه ریزی درست نیز انجام می دهند.

هزینه جانبی

این هزینه ها که هزینه های خلاق هم نامیده می شوندريال هزنه هایی است که شما برای ایجاد محتوا مصرف می کنید.این هزینه می تواند پولی باشد که برای یدست آوردن یک فناوری و سیستم خرج می کنید، یا هزینه به کار گیری یک استعداد که برا پیشرفت شرکت شم لازم است و یا حتی هزینه ای که ممکن است برای خرید ناهار برای تیم خود خرج کرده اید.

هزینه فنی

هزینه هایی اند که شما برای بدست آوردن فناوری مورد نیاز صرف کرده اید، هزنیه ایی که تیم فروش و بازاریابی شما از آن استفاده می کنند تا برای مثال ابزار هایی که استفاده می کنند تا گزارشی از فعالیت های باز شما بدهند و این ابزار نیازمند صرفه هزینه بوده اند.

هزینه انتشار

هزینه هایی اند که برای انتشار تبلیغات شما به شکل های مختلف، برپایی و شرکت در انواع کمپین ها، انواع تبلیغات تلوزیونی، رسانه های اجتماعی و یا انتشار تبلیغ و پیام ها در مجلات و روزنامه ها کرده اید.

هزینه تولید

هزنه های مربوط فرآیند تولید و انتشار محصول فیزیکی است.

سرمایه گذاری در بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری یا CRO:

همیشه اطمینان حاصل کنید که تبدیل بینندگان به یک سرنخ، تبدیل یک سرنخ به مشتری، تبدیل یک مشتری به مشتری بالاقوه و همچنین خرید های آنلاین و راه های رسیدن به سات نیز آسان و ساده هستند.

ارزش افزوده:

سعی کنید بازخورد مشتریانتان را جمع آوری کیند و اینکه آیا اصلاحاتی که روی محصول صورت دادید تا چه میزان رضایت بخش بوده است.هرآنچه که مشتریان می خواهند را به آن ها ارائه دهید.

تدوین برنامه ارائه به مشتری:

باید بدانید که مشتریان شما در چه بستر و محیطی بیشتر به محصول شما توجه می کنند و محصول خود را در همان محیط ها معرفی کنید.

چرخه فروش خود را ساده کنید: طول چرخه فروش معمولی را کاهش دهید تا تعداد فروشهایی را که می توانید در طول یک سال تحت تأثیر قرار دهید افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-2ویژن-1
دیجیتال_مارکتینگ

ویژن فروش

در مورد برند ها و مارک هایی از آن ها خریداری می کنید به خوبی فکر کنید، چرا این نام های تجاری را انتخاب می

بیشتر بخوانید »
گوگل-ادز-و-قوانین-آن2
دیجیتال_مارکتینگ

گوگل ادز و قوانین آن

گوگل ادز(google ADs) که در ابتدا با نام گوگل ادوردز(google AdWords) شناخته می شد، اکوسیستم یا پلتفرم سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است، که در آن

بیشتر بخوانید »